내커피머신...
0커피머신2개를 주문했다. 한국세관에 세금도 다냈다. 열어보니 한개다. 알아보니 meh에서 일려준 송장번호가 한개라서 같이배송되는줄알았는데 따로따로보내고 송장번호는 하나만 알려줬다. sevenzone에서 배송대행했는데 수량확ㄴ도 안하고 하나만 보냈다... 하나배달된 기계라도 먼저 사용하려고 변압기를 주문하고 어제 작동시켜보려고 커피알 넣는곳을 열어보니... 내부가 다깨져 있었다. meh 와 sevenzone 두곳에 다 문의하니 서로 상대방책임이란다... 어찌해야할까.
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심심한 위로의 말씀을 드립니다..
다른제품이긴 하지만 저도 제품불량으로 도착했는데 meh 에서는 해결책을 내놓지 않고 있습니다. 한국고객 위해주는거 같으면서도 속으론 책임 지지 않으려는거 같아 보여서 별로네요.
@Lisia i previous order arrived broken and yet meh.com still has not come up with any solution.
meh.com pretends to care korean customers but they actually are not.
(ouch)
사실 어쩔 수없는 부분이 아닌가 싶습니다. 파손 위험이 있는 물품은 해외에서 구입 안하는 게 맞는 것 같습니다.
기본적으론 배송대행업체에서 확인하고 보내야 맞지 않나요? 무슨 배송대행업체가 수량 조차도 확인 안하고...
여튼, meh 입장에서도 사실 이런 경우엔 좀 애매할 것 같습니다. 받자마자 바로 문제 제기를 하면 당연히 meh에서 어떤 액션을 취하겠지만 이미 한 번 업체를 거친 경우엔 과연 누구 문제인지 딱히 판단하기 어렵겠지요.
위의 분 처럼 파손 위험이 있는 물품은 추가 보험을 들거나 아니면 안 하시는 게 맞다고 봐요.
@ccyoun 이하넥스에서 빠른배송 50% 할인 내거는 것도 바꿔말하면 제품 하자 여부나 수령확인 의무가 기본이라 그런 것 아닐까요?
제가 보기에도 이번에는 배대지쪽에 책임이 좀 더 있는것 같네요. 지금 상황에서는 솔직히 메에서는 제대로 된 물건 보냈다고 하면 배대지에서 할 말 없는거죠.. 미국은 소송천국이라는데 흠..
@fishcake 아마 이하넥스에서 50% 싸게 하는것도 그런이유일텐데..자기네들이 안뒤집어 쓸려고 우린 확인안하니까 망가지든말든 싸게 보낼려면 써!!라고
그럼 배대지에 한개가 더 있는 상황이네요.
한국에 들여온 하나는 박살났고..
meh와 세븐존 둘다 피한다면. 과실은 미국내 배송사에게 백태클을 거셔야 할듯하구요.
그전에. 배대지에 들어온 커피머신을 개봉 부탁해서
박살났으면 이건 100% 미국내 배송사 책임이고
아니면 세븐존..일까나; 배송 이용한 항공사 일까나..
힘드네요 ㅜ
그래서 보험 드는것 아닌가요 몇푼 아낄려다가 Meh 됩니다
I ordered two coffee machines, and paid tax to the customs. In the package, there was only one machine. Meh only gave me 1 tracking number, and I thought both machines were shipped together. However, there were two separate packages, and Meh only gave me one tracking number.
Sevenzone, my forwarding company, did not check the quantities, and only sent me one.
I was trying to operate the one I received, and realized that the part where I pour beans were damaged. I sent emails to Meh and Sevenzone, and they both shifted the problems to others. What am I supposed to do?
I am so sorry what happened to you
Mine is a different product, but I also received a damaged product. and Meh have not offered me any solutions. I am not happy that they are trying to avoid the responsibilities.
I don't think there is nothing you can do. I don't think we should Jikgu anything that have risks of breakage.
Aren't the forwarding companies supposed to check the quantities before they ship out to us? anyway, these kind of cases may be little vague for Meh. If customers directly received damaged goods from Meh, they might take some actions, but it is hard to decide who is responsible for the damages when the goods were received, and shipped from a forwarding company. Like the person said above, any products with risks of breakage, need to be insured, or not ordered at all.
That means there is another one at the forwarding company. The one that is in Korea is damaged... If both Meh and Sevenzone avoid responsibilities, you might have to claim the shipping company in US. If the forwarding company finds damages on the product, it is the shipping company fault, or seven zone.. or shipping company.. it is hard...
Isn't that why you get insurance? You will be MEHed for saving some money.
@MasterST I just got to this thread and only read your responses. It took me far too long to realize that you were NOT talking to yourself.
@Thumperchick I am glad you realized that I am not crazy.
@MasterST hey slow down, no one said you weren't crazy.
@Ignorant True.. my brother just called me crazy.
@MasterST Crazy for doing this job? ;-)
In this crazy world, not being crazy is crazy.